חמאס: המנהרה שאותרה "טיפה בים של מנהרות התקפיות"

תוואי המנהרה עובר בחלקה המזרחי של רצועת עזה בחלקה הדרומי; עומקה מגיעה לכשלושים מטרים במעבה האדמה והיא חוצה כאמור את גדר המערכת
קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on חמאס: המנהרה שאותרה "טיפה בים של מנהרות התקפיות"

בהודעת חמאס נאמר כי המנהרות שבנה הן עמידות לתנאי מזג אויר והפצצות • גורם בטחוני: "יש כאן הפרה של ריבונות ואנחנו נחושים לפעול כנגדה ובפירוש יש כאן הצלחה מצידנו"• תיעוד: כך התגלתה המנהרה והושמדה

צילום: IDF Spokesperson/Flash90
תוואי המנהרה עובר בחלקה המזרחי של רצועת עזה בחלקה הדרומי; עומקה מגיעה לכשלושים מטרים במעבה האדמה והיא חוצה כאמור את גדר המערכת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: IDF Spokesperson/Flash90

ארגון הטרור חמאס מאשר בהודעה רשמית את גילוי המנהרה ההתקפית, אולם הוא טוען שזו רק נקודה בים של מנהרות התקפיות. בהודעת חמאס נאמר כי המנהרות שבנה הן עמידות לתנאי מזג אויר והפצצות.

גורם ביטחוני אומר בצהרים שכוחות צה"ל ממשיכים לפעול בשטח כנגד המנהרה וכנגד איום המנהרות "יש כאן הפרה של ריבונות ואנחנו נחושים לפעול כנגדה ובפירוש יש כאן הצלחה מצידנו". הגורם הוסיף ואמר שאין עדיין קביעה ממתי נחפרה המנהרה וקשה לקבוע באופן נחרץ.

"יש התקדמות ומאמצים מבחינה טכנולוגית ואנחנו מצויים בעיסוק גדול בכל מה שקשור לתחום המודיעיני והטכנולוגי יחד עם המאמץ המבצעי"אומר הבכיר ומוסיף: "אנחנו לא רואים כוונות הסלמה ומעריכים שהחמאס לא מתכוון לקחת את הנושא קדימה".

בתוך כך חמאס הוציא היום להורג אדם בחשד לשיתוף פעולה עם ישראל. חמישה נוספים נדונו למוות באותה אשמה.

כזכור, הבוקר פורסם כי בימים האחרונים חשף צה"ל – לראשונה אחרי מבצע צוק איתן – מנהרה התקפית חודרת גדר בשטח ישראל.

תוואי המנהרה עובר בחלקה המזרחי של רצועת עזה בחלקה הדרומי; עומקה מגיעה לכשלושים מטרים במעבה האדמה והיא חוצה כאמור את גדר המערכת.

גורם ביטחוני בכיר אומר שהמאמץ העיקרי של צה"ל בשנה האחרונה הוא איתור מנהרות וזהו אתגר למצוא מנהרות ופתחים בשטח כה גדול "למדינת ישראל יש היום יכולות שאין לאף מדינה בעולם. איום המנהרות הוא גדול ולכן משקיעים במערכות סיכול ופגיעה סכומים ומשאבים רבים. איתור מנהרה כזו דורש ידע,יכולת טכנולוגית גבוהה ביותר וזה מבצע רחב היקף שדורש הן שימוש בטכנולוגיה ,בהנדסה ובעבודה מבצעית בשטח" אומר הגורם.

בצה"ל שבים ומדגישים שאין כל רצון להגיע להסלמה אבל לפעול בשטח כנגד איומים חייבים כל העת. פיתוחה של המערכת הטכנולוגית החדשה לאיתור חללים באדמה ואף לפגוע בהם היתה משימה עליונה של הצבא והרמטכל נתן לכך עדיפות גבוהה ביותר.

במערכת הביטחון מדגישים כי פתח המנהרה לא סיכן אף ישוב יהודי באזור ולא היה קיים חשש לביטחונם של התושבים.

ראשי הרשויות בעוטף עזה הגיבו לחשיפה: "עצם הגילוי מציב אותנו בפני מציאות מורכבת. מצד אחד, איתור המנהרה מבהיר שיש סיבה טובה לתחושת הדריכות המוגברת. מצד שני, אנחנו מברכים את מערכת הביטחון על השיפור ביכולות לאיתור מנהרות ולחיזוק ההגנה על תושבי הישובים צמודי הגדר.

"מבחינתנו, הגילוי החשוב, מהווה רק את ראשיתה של המשימה. אנחנו תובעים לסיים את הקמת המכשול, לכל אורך הגבול, על כל מרכיביו, במהירות הרבה ביותר. אנו ממשיכים  לשמור על שיגרת החיים וסומכים על מערכת הביטחון".

חיילים צבא צה"ל מנהרות מלחמה

שר הביטחון יעלון הגיב: "חשיפת מנהרת חמאס בידי כוחות צה"ל ומערכת הביטחון סמוך לגבול רצועת עזה, היא הישג מבצעי חשוב, ותוצאה של מאמץ נרחב מאוד של מדינת ישראל בנושא בשנים האחרונות.

"אין לנו אשליות בנוגע לכוונות של חמאס. עוד לפני מבצע 'צוק איתן', במהלכו וכמובן אחריו, אנו מקדישים מאמצים רבים – טכנולוגיים, מודיעיניים ומבצעיים – לגילוי מנהרות מרצועת עזה.

"החיפוש אחר מנהרות נמצא בראש סדר העדיפויות של מערכת הביטחון וצה"ל, ואיננו חוסכים באמצעים לשם כך. ההתמודדות עם תופעת המנהרות מורכבת מאוד, ומדינת ישראל היא מובילה עולמית בתחום. המאבק הזה דורש מאיתנו נחישות, יצירתיות וגם אחריות ושיקול דעת מצד העוסקים במלאכה. אני קורא לתושבי עוטף עזה להמשיך בשגרת חייהם, ולאזרחי ישראל לבקר בדרום הארץ במהלך החג המתקרב".

נפתלי בנט: ״אשר יגורנו בא. בשנתיים מאז צוק איתן, חמאס לא הורתע מלהתעצם מחדש, כפי שהתרענו בעקביות. חמאס הגדיר פרויקט לאומי לחפירה מחדש של מנהרות טרור החודרות לעומק שטח ישראל. זהו יעד לאומי עליון עבורו, והגיע הזמן שנפנים זאת. מטרת חמאס היא להפתיע אותנו בארוע רב זירתי של חדירה, הרג וחטיפה, מעין תרחיש ״יום כיפור״ של טרור. חובתה של מדינת ישראל היא לתת ביטחון לתושבי הדרום, ולמנוע זאת בכל מחיר, ולא להסתמך על כך שחמאס כביכול מורתע. ואנו נגן על תושבי עוטף עזה. חפירה לתוך שטחנו מהווה גם הפרת ריבונות המצדיקה כל פעולה נדרשת״.

חיילים צבא צה"ל מנהרות מלחמה

יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, אומר כי ״המנהרה שהתגלתה היא פגיעה קשה בריבונות הישראלית והוכחה נוספת לכך שמדיניות ההכלה שמובילים נתניהו ויעלון מאפשרת לחמאס להמשיך להתעצם, לפעול בשטח ומסכנת את חייהם של תושבי הדרום ואת ביטחונה שבסל מדינת ישראל. כנראה שזו גם לא המנהרה היחידה שחצתה כבר את גבול ישראל. אם לא תשתנה המדיניות החמאס ימשיך לחפור, להתחמש, להתעצם ולערער את יסודות הביטחון הישראלי״.

בתגובה לגילוי המנהרה אמר ח"כ נחמן שי: "גילוי המנהרה מלמד על כשלונה של הממשלה להפיק הישגים ממבצע צוק איתן. בהיעדר הסדרה, החמאס נערך לעימות הצבאי הבא, אינו חושש מישראל וממתין לשעת כושר צבאית ומדינית. ישראל הרוויחה אמנם זמן אבל איבדה את ההרתעה".



0 תגובות